Stort signalprosjekt Farriseidet - Porsgrunn

Signalarbeider på Intercityprosjekt

Farriseidet - Porsgrunn (WO09)

På strekningen er det bygget opp 4 stasjoner (Porsgrunn, Myrane, Hobekkk og Martineåsen) og 1 blokkpost (Gunnarsrød).

Det nye dobbeltsporet er på 22,5 km og denne strekningen erstatter den gamle traséen rundt Oklungen og langs Farrisvannet, reisetiden er redusert fra 34 til 12 minutter.

I tillegg har Norsk Jernbanedrift bygd opp en ny stasjon på sidesporet til Myrane stasjon, ned til Brevik og Norcem, Ørvik Stasjon.

 

Dette er første «Work order» som Norsk Jernbanedrift utfører for Thales Norge

Arbeidet besto blant annet i å;

  • Legge kabel, over 325.000 meter
  • Montere 420 baliser i spor
  • Bygge og montere 68 signaler
  • Montere 71 akselteller
  • Montere 112 skaper
  • Montere 380 skilt
  • Montere Alstom Met og BK drivmaskiner i 7 nye sporveksler
  • Bygge om 5 sporveksler fra gamle utrustning til å kunne bestykkes med Alstom MET drivmaskiner
  • Montere 3 sporsperredrivmaskiner av Typen Thales L826H

 

Norsk Jernbanedrift har også hatt ansvaret for å prosjektere og bygge om og ta F-kontroll av de eksisterende signalanleggene på Borgestad og Larvik stasjon og planovergangene ved Valen, Heistad, Osebakken og Vidars gate på de tilstøtende strekningene.

Anleggene er oppgradert for å kunne kommunisere med Thales anleggene og tilfredsstille kravene til FATC.

Developed by Aplia - Powered by eZ PublishInformasjonskapsler