KHMS-rådgiver

Arbeidsoppgaver:

I stillingen som HMS/KS-rådgiver vil du få en sentral rolle i arbeidet med å følge opp HMS og kvalitet ute på våre prosjekter, hvor et tett samarbeid med prosjektlederne står sentralt. BS/NJD vil gi deg utfordrende oppgaver og et faglig sterkt miljø hvor du vil ha store påvirkningsmuligheter i din hverdag. 

Konkret vil du ha fokus på:

  • Bistand til pågående prosjekter
  • HMS risikoanalyser og sikker jobb analyser
  • Oppfølging av rutiner og retningslinjer
  • Oppfølging av rapporterte uønskede hendelser og avvik
  • Vernerunder og revisjoner
  • Utarbeidelse av KHMS-dokumenter for prosjekter og for anbud
  • Bidra i vedlikehold og utvikling av selskapets styringssystemer

Det må påregnes noe reisevirksomhet til BS/NJD’s pågående prosjekter.

Hva ser vi etter?

En som brenner for HMS som fagfelt, og som kan vise til kompetanse/erfaring innen fagfeltet. Vi ser at du som person er opptatt av HMS og kvalitet i prosessene som gjennomføres, og viser en praktisk forståelse av fagfeltet. Du er arbeidsom, strukturert og nøyaktig og liker å jobbe sammen med andre i et miljø preget av høyt tempo og stor aktivitet.

For å lykkes i rollen er du oppdatert på det siste innen gjeldende lover og forskrifter, du klarer å finne løsninger som lar seg gjennomføre i det praktiske, og er ikke redd for å "sette foten ned" i tilfeller hvor dette er nødvendig.

Hva krever vi?

    • Relevant høyere utdanning i for eksempel bygg og anlegg
    • Minimum 3 års erfaring med operativt HMS/KS arbeid.
    • God kjennskap til lover / forskrifter og relevante standarder.
    • God på skriftlig og muntlig kommunikasjon (norsk).
    • Flink til å samarbeide med andre
    • Grunnleggende god sans for orden
    • Ønskelig med kompetanse innen ytre miljø.

Ønskede personlige egenskaper

  • Lærevillig og selvstendig
  • Utadvendt og fungerer godt i team
  • Strukturert og nøyaktig
  • Stor arbeidskapasitet
  • Trives godt med høyt tempo

Arbeidssted:

Ved et av våre kontorer i Porsgrunn eller på Lysaker.

Vi kan tilby

Et godt arbeidsmiljø preget av faglig stolthet, høy faglig kompetanse, høy trivsel og stort engasjement. Gode muligheter for personlig utvikling og spennende oppgaver.

Konkurransedyktige lønn, gode forsikrings- og pensjonsordninger.

Kontakt oss gjerne for mer informasjon:

  • HR-sjef i NJD Tor M. Olsen, tlf 991 14 441

Søknad og CV sendes på mail til: jobb@njd.no, innen 02.02.2020

Om arbeidsgiveren

Norsk Jernbanedrift (NJD) er bygget opp med sterk fokus på jernbaneteknisk fagkunnskap og entusiasme. Vi har nylig blitt kjøpt av Baneservice (BS). Sammen er vi den ledende Baneentreprenøren. Vi har bransjens beste fagfolk, mest moderne maskinpark og virksomheten omfatter: bygging og vedlikehold av infrastruktur på jernbane, prosjektering og maskintjenester.
Jernbanesektoren er inne i en spennende utvikling. Kravene til så vel faglige som personlige kvalifikasjoner øker.Dette er en sektor der fagfolk og nøkkelpersoner vil få gode muligheter for påvirkning og spennende oppgaver. NJD/BS har som mål å utvikle en organisasjon som presterer på høyt nivå - der den enkelte utgjør forskjellen, men der teamet spiller hverandre gode.

Kontaktinformasjon

For mer informasjon om stillingen, kontakt

Tor Olsen

HR-sjef NJD

Tlf: 991 14 441

jobb@njd.no

Send Søknad og CV til:

E-post: jobb@njd.no

Frist: 02.02.2020

Edvard gir deg et lite innblikk i hvordan det er å jobbe i NJD - Les hans historie

Opplev NJD - Bli med oss videre

Opplev hverdagen som NJD'er - se noen bilder fra hverdagen vår

Developed by Aplia - Powered by eZ PublishInformasjonskapsler